روش انجام میکرودرمی - کلینیک ارکید

روش انجام میکرودرمی در کلینیک ارکید

امروزه با روند پیشرفتی که در امور زیبایی به وجود آمده روش‌های مختلفی برای جوان‌ سازی و ترمیم پوست به وجود آمده که محبوب‌ترین آن و کار آمدترین  میکرودرمی است که با ترمیم پوست توسط دستگاههایی که مکش انجام می‌دهند خون را در جریان پوست  به گردش می‌اندازد و پوست مرده از بین رفته و تولید پوست تازه می‌کند البته روش میکرودرمی برای سایر مشکلات پوستی هم نیز مفید است که در اینجا  به آن اشاره‌ شده است.

میکرودرمی چیست؟

میکرودرمی ابریژن یک روش حداقل تهاجمی است که برای تجدید سطح پوست و یا کل پوست در نظر گرفته می‌شود که شرایط به وجود آمده در پوست را بهبود بخشد مانند آفتاب سوختگی یا اثراتی که آفتاب بر پوست می‌گذارد ، چین و چروک ، خطوط ریز، لکه های به وجود آمده بر اساس افزایش سن، جای زخم آکنه ، پلاسما و سایر نگرانی ها .

در این روش از یک اپراتور مخصوص با سطح ساینده  استفاده می‌شود که لایه بیرونی پوست را به آرامی ماساژ می‌دهد و شرایط را برای پوست مهیا می‌کند و پوست را جوان تر می‌کند.

روش‌های مختلف میکرودرم ابریژن ذرات ریز اکسید آلومینیوم یا بی کربنات سدیم را با خلاء مکش اسپری می‌کند تا نتیجه مشابه سطح ساینده را نشان دهد.

میکرودرم ابریژن برای اکثر رنگ‌های پوستی مؤثر است .روش انجام میکرودرمی

استفاده از روش میکرودرمی برای مشکلات پوستی زیر:

  1. خطوط ریز و چین وچروک های به وجود آمده
  2. لکه های سنی و قهوه ای
  3. منافذ باز و جوشهای سر سیاه
  4. جوش های آکنه
  5. چهره پوستی افتاده
  6. بافت های ناهموار پوستی
  7. ملاسما
  8. آسیب های آفتاب

آماده سازی برای عملیات میکرودرمی

میکرودم ابریژن یک روش غیر جراحی و تهاجمی است که برای آماده شدن قبل از انجام دادن میکرودرمی کارهای محدودی را باید انجام داد البته همه این نکات زیر نظر و به گفته پزشک متخصصتان باید باشد و حتماً تحت نظر پزشک ماهر این کار را انجام دهید که اکثراً مراقبت های محدودی را به شما توصیه می‌کنند که یک هفته قبل از انجام درمان است:آماده سازی برای عملیات میکرودرمی

مراقبت های لازم

  • از قرار گرفتن مستقیم در برابر نور خورشید خودداری نمایید
  • از کرم‌های برنز کننده اپیلاسیون استفاده نکنید
  • تقریباً سه روز قبل از درمان هم از کرم و ماسک و لایه بردارها استفاده نکنید
  • و قبل از شروع عمل هم از هرگونه آرایش پوست خود را تمیز کنید
  • قبل از اینکه به Dermabrasion یا میکرودرم ابریژن مراجعه کنید
  • شما با متخصصی که مراحل را انجام می دهد مشورت خواهید کرد.

سؤالاتی که بیمار قبل از انجام میکرودرمی از متخصص می‌تواند بپرسد؟

صحبت بیمار با متخصص پوست

متخصصین پوست معمولاً قبل از میکرودرم ابریژن مشاوره ای را به افراد ارائه می دهند.

قبل از انجام میکرودرم ابریژن با یک متخصص  صحبت کنید.

معمولاً  کلینیک ها ی معتبری همچون ارکید مشاوره قبلی را توسط پزشک مربوطه انجام می‌دهند ارائه می دهند.سؤالاتی که بیمار قبل از انجام میکرودرمی از متخصص می‌تواند بپرسد؟

توصیه میشود افراد قبل از انجام این عمل از موارد زیر بپرسند:

  • چه نتیجه ای را می توان انتظار داشت
  • تعداد مراجعات مورد نظر
  • عوارض جانبی که ممکن است رخ دهد
  • عواملی که می‌تواند خطر آفرین باشد

هزینه های درمان به چه صورت است

افراد همچنین می توانند از شما بخواهند که عکس‌های قبل و بعد را ببینید و با شخصی که در کلینیک تحت میکرودرم ابریژن قرار گرفته است صحبت کنید.

میکرودرم ابریژن چگونه کار می کند؟

میکرودرم ابریژن یک روش داخلی است که معمولاً حدود یک ساعت طول می کشد.

این کار معمولاً توسط یک پشک متخصص پوست صورت انجام می شود ، که ممکن است تحت نظارت یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی قرار داشته باشد یا نباشد.

این بستگی به شرایطی دارد که در آن زندگی می‌کنید.

استفاده از هرگونه ماده بیهوشی و یا بی حس کننده لازم نیست.

در حین مراجعه شما توسط یک دستگاه دستی به آرامی روی ذراتی که بر پوستتان هست اعمال می‌شود  و در انتها هم نیز از یک مرطوب کننده و یا ضدآفتاب روی پوست شما استفاده می‌شود.

میکرودرمابراسیون برای اولین بار در سال1996 توسط سازمان غذا و داروی ایالت متحده FDA به تائید رسید. و از آن سال اول تا کنون صد ها دستگاه میکرودرم ابریژن تولید شده است.

 

میکرودرم ابریژن چگونه کار می کند؟

روش های مختلف برای انجام میکرودرمی :

هدپیس نوک الماس((Diamond-tip headpiece

یک دستبند نوک الماس مانند است به گونه ای طراحی شده که سلول‌های مرده پوست را به آرامی بیرون می‌کشد و در همان زمان آن‌ها را فوراً مکش می‌کند.

عمق سایش ممکن است تحت تأثیر فشاری که آمده بر روی دستگیره و همچنین مدت طولانی به روی پوست مکش آن بماند.

این روش معمولاً در مناطق حساس تر مانند زیر چشم انجام می‌شود.

میکرودرم ابریژن کریستالی Crystal microdermabrasion))

میکرودرم ابریژن کریستالی از یک دست ساز کریستالی استفاده می کند تا به آرامی روی کریستال های ریز اسپری کند و لایه های بیرونی پوست را از بین ببرد. سلول‌های مرده پوست را  مانند نوار الماس فوراً مکش می‌کند.

انواع مختلفی از کریستال  وجود دارد که شامل اکسید آلومینیوم و بی کربنات سدیم است.

Hydradermabrasion

Hydradermabrasion روشی جدیدتر و پیشرفته تری است. این روش شامل ترکیباتی همچون  تزریق همزمان محصولات پوستی و لایه برداری بدون کریستال است. کل فرایند  کلاژن سازی  را تحریک می کند و جریان خون  را به پوست شما به حداکثر  خودش می رساند.میکرودرم ابریژن کریستالی Crystal microdermabrasion))

عوارض جانبی ممکن است در  میکرودرمابراسیون رخ دهد؟

رایج‌ترین  عوارض جانی که در میکرودرمابراسیون هست : شامل حساسیت های  خفیف ، تورم و قرمزی است.
معمولاً طی چند ساعت پس از درمان از بین می روند. و عوارضی دیگر هم هست مانند احساس سوزش و یا سوزش دارند و به نور آفتاب پوستشان حساسیت نشان می‌دهد که این‌ها همه مقطعی هستند و از بین می‌روند.

به شما  نیز پزشک متخصصتان توصیه می‌کند برای به حداقل رساندن خشکی پوستتان  و پوسته پوسته شدن از مرطوب کننده استفاده کنید  و کبودی هم  نیز ممکن است رخ دهد، که بیشتر در اثر فرآیند ی  که مکش در طول درمان صورت می‌گیرد  و به وجود می‌آید.

به شما توصیه ای که می‌شود حتماً بعد از انجام عمل از مرطوب کننده ها و یا ضد آفتاب ها استفاده کنید تا عوارض جانبی را برای شما به حداقل برساند و میکرودرم ابریژن برای افرادی که دچار بریدگی شده باشند مناسب نباشد.

عوارض جانبی ممکن است در  میکرودرمابراسیون رخ دهد؟

نتیجه گیری

با توجه به نتایجی که از تحقیق به وجود آمده در این مقاله انجام شده است روش میکرودرمی عملی است با کمترین عوارض و بیشترین کاربرد را  برای پوست شما می‌تواند به ارمغان بیاورد  فقط در هنگام مراجعه به کلینیک باید توجه کنید که معتبر باشد و بهترین نتیجه حاصله از عمل میکرودرمی را دریافت کنید کلینیک ارکید با توجه به تنوع در ارائه خدمات و با بهترین کیفیت در خدمت شما عزیزان است تا با خیالی راحت از پوستتان در مقابل خطرات احتمالی محافظت کنید.

با تشکر از توجه شما

منتظر صدای گرم و حضور سبزتان در ارکید هستیم

 

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 5 =