آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد؟ جهت پاسخ به این سوال با کلینیک ارکید تماس بگیرید

آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد؟ | کلینیک ارکید

طی سال های اخیر، لیزر موهای زائد با استقبال خوبی مواجه شده است. استفاده از دستگاه لیزر نسبت به روش های دیگر رفع موی زائد، کارایی و ماندگاری بیشتری دارد.
به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال استفاده از این دستگاه برای از بین بردن موهای آزاردهنده خود هستند. اما یکی از اصلی ترین سؤال هایی که برای مراجعین پیش می آید این است که آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد؟

در پاسخ باید گفت لیزر موهای زائد همانند روش های زیبایی دیگر، مزایا و معایبی دارد. البته در صورت تبحر اپراتور و مراجعه به کلینیک های تخصصی، این عوارض به کمترین حالت خود می رسند. پس علاوه بر شناخت بهترین دستگاه لیزر برای موهای ضخیم و زائد، لازم است این کار را زیر نظر پزشکان باتجربه انجام دهید.
با این کار می توانید علاوه بر دریافت خدمات مطلوب و ایده آل، از عدم بروز عوارض لیزر و جهت یافتن به این پرسش که آیا لیزر ضرر دارد نیز مطمئن باشید.

جهت مطالعه مقاله زیر چند دقیقه ای با ما همراه باشید.

چه افرادی نباید از روش لیزر موهای زائد استفاده کنند؟

لیزر موهای زائد یکی از روش هایی است که کمترین میزان عوارض را در افراد ایجاد می کند. البته عوارض ایجاد شده پس از مدت بسیار کوتاهی از بین می روند.
با وجود ایمن و بی خطر بودن لیزر موهای زائد، پزشکان برخی از افراد را از انجام آن منع می کنند. زیرا این روش باعث تشدید برخی از بیماری های زمینه ای و بروز خطرات جانبی در افراد خاص می شود.
پس لازم است قبل از انجام لیزر، با پزشک متخصص مشورت نموده و تمام جوانب این کار را مورد بررسی قرار دهید.

آن دسته از افرادی که در پی پاسخ این هستند که ایا لیزر موهای زائد ضرر دارد؟ باید بدانند این روش برای بسیاری از افراد مضر است.
افراد مبتلا به بیماری های خاص در صورت صلاح دید پزشک می توانند از سایر روش های زیبایی و درمانی برای رفع موهای زائد خود استفاده نمایند.
انجام لیزر برای زنان باردار نیز توصیه نمی شود. چرا که با وجود مطالعات فراوان در این زمینه، نتایج قاطعی برای بی خطر بودن اشعه لیزر برای جنین در دست نیست.

آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد؟ | کلینیک ارکید
چه افرادی نباید از روش لیزر موهای زائد استفاده کنند؟

به طور کلی انجام لیزر در کلینیک های اختصاصی، برای افراد زیر ممنوع اعلام می شود:

1. مبتلایان به بیماری لوپوس و افراد حساس به پرتوهای نوری
  2.  افراد مبتلا به بیماری های پوست، مانند اگزما و آکنه
  3.  بیماران کلوئیدی
  4.  بیماران مبتلا به عفونت های مختلف

عوارض لیزر موهای زائد

از عوارض شایع لیزر موهای زائد می توان موارد زیر را نام برد:

تحریک پوست، قرمزی و درد

التهاب و قرمزی پوست از عوارض شایع پس از لیزر موهای زائد محسوب می شوند. پرتوهای لیزر پس از عبور از بخش های سطحی پوست به فولیکول مو نفوذ کرده و آن را از بین می برند. بافت های بدن به تخریب فولیکول مو واکنش نشان داده و سبب ایجاد درد و التهاب در نواحی تحت درمان می شوند.
پس در پاسخ به پرسش آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد؟ می توان گفت: بروز علائمی مانند احساس درد در صورت لمس، از عوارضی است که در بسیاری از مراجعین بروز می کند.
التهاب، درد خفیف و قرمز شدن پوست از عوارض غیرقابل کنترل و طبیعی در لیزر موهای زائد هستند. البته در صورتی که اپراتور از طول موج های مناسب برای لیزر استفاده کند این التهاب و درد به کمترین میزان خواهد رسید.

برای رفع سریع تر این عوارض می توانید بلافاصله پس از لیزر، از کمپرس یخ یا آب سرد استفاده نمایید.

پوسته پوسته شدن پوست

پوسته پوسته شدن پوست از عوارض دیگری است که ممکن است برخی افراد آن را تجربه کنند. این عوارض در تعداد کمی از مراجعین بروز کرده و معمولاً نگران کننده نیست.
پوسته پوسته شدن پوست پس از لیزر موهای زائد، افزایش آسیب پذیری و همچنین خشکی پوست را به همراه دارد. بنابراین در صورت عدم مراقبت، ممکن است باعث بروز زخم در پوست شود. پزشک متخصص در صورت ایجاد حالت پوسته پوسته در مراجعین، برخی از کرم های مرطوب کننده را تجویز می کند.

تغییر در رنگدانه های پوست

برای پیدا کردن پاسخی جامع برای پرسش آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد؟ بهتر است با واحد مشاوره کلینیک ارکید تماس بگیرید. کارشناسان این مجموعه پاسخ این پرسش را به همراه راهنمایی های لازم در این زمینه در اختیارتان قرار می دهند.

از عوارض لیزر موهای زائد می توان به تغییر رنگدانه های پوست اشاره کرد. تغییر رنگ پوست افراد به دو صورت هایپوپیگمنتیش و هایپرپیگمنتیش بروز می کند. در تغییر رنگدانه ای هایپوپیگمنتیش، پوست افراد با رنگ تیره و سبزه، روشن تر می شود. در حالی که در واکنش هایپرپیگمنتیش، پوست روشن به سمت تیرگی می رود. دلیل بروز این واکنش مشخص نبوده و ممکن است درمان آن تا چند ماه طول بکشد.
با رعایت برخی از تکنیک ها توسط اپراتور مانند خنک کردن پوست و استفاده از طول موج مناسب می توان از تغییر رنگ پوست جلوگیری نمود.

تغییر در رنگدانه های پوست

تاول

ممکن است اپراتور به دلیل عدم تجربه و مهارت کافی، اشتباهاتی را در طول پروسه لیزر درمانی انجام دهد. پس در پاسخ به سؤال آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد؟ باید گفت:
در صورت غیرحرفه ای بودن پزشک، تاول ها و زخم هایی در نواحی تحت درمان ایجاد خواهند شد. اسکار و تاول از عوارضی هستند که با مراجعه به پزشک متخصص و کلینیک های معتبر، امکان بروز آنها به حداقل ممکن می رسد.

آسیب به بینایی

به دلیل استفاده از پرتوهای قدرتمند در فرآیند لیزر موهای زائد، امکان آسیب به بافت چشم و بینایی مراجعین وجود دارد.
خطر بروز چنین ضرری به ویژه در لیزر موهای صورت، محتمل تر است. با استفاده از عینک محافظ می توان از بروز آسیب چشم در بیمار و حتی اپراتور جلوگیری نمود.

پیشنهاد ما به زیبا جویان عزیز

انتخاب تکنیک های متناسب با شرایط پوستی و وضعیت بیمار، تأثیر زیادی در کنترل میزان عوارض لیزر دارد. این مهم است که دستگاه لیزر منتخب، با رنگ و نوع پوست زیبا جو تناسب داشته باشد. در بسیاری از کلینیک های زیبایی، تنها یک دستگاه لیزر موجود است. در حالی که در کلینیک تخصصی ارکید به عنوان بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در غرب تهران ویژه بانوان از دستگاه های متعدد برای لیزر موهای زائد استفاده می شود.
بنابراین با مراجعه به این مرکز می توانید از دستگاه مناسب با شرایط پوستی خود زیر نظر اپراتورهای مجرب و متخصص استفاده کنید. این امر باعث کاهش عوارض و رضایتمندی شما عزیزان از خدمات ارائه شده در کلینیک ارکید خواهد شد. در ضمن از طریق تماس با کارشناسان این مجموعه، می توانید پاسخی مناسب برای این پرسش که آیا لیزر موهای زائد ضرر دارد؟ پیدا کنید.