درمان سوختگی ناشی از لیزر موهای زائد | کلینیک ارکید

درمان سوختگی پس از لیزر در کلینیک ارکید

درمان سوختگی ناشی از لیزر موهای زائد در بهترین کلینیک تهران

در دنیای امروز اغلب افراد به منظور حذف موهای زائد بدن خود از روش لیزر با دستگاه های مخصوص بهره می برند. لذا گاهی با افرادی مواجه می شویم که دچار سوختگی ناشی از لیزر شده و در جستجوی راهی برای درمان سوختگی ناشی از لیزر موهای زائد هستند. زیرا در این سوختگی ها علاوه بر ایجاد درد شدید، جای زخم آنها به صورت دائمی روی پوست باقی می ماند.
برای اینکه با زخم های ناشی از سوختگی بعد از لیزر مواجه نشوید باید از خدمات لیزر کلینیک و مراکز تخصصی زیبایی معتبر استفاده کنید.
کلینیک زیبایی ارکید، انجام لیزر موهای زائد را با بهترین تجهیزات روز دنیا و تحت نظارت پزشک متخصص زیبایی به مشتریان عزیز خود ارائه می نماید. بنابراین شما عزیزان می توانید با استفاده از خدمات کلینیک ارکید، لیزر موهای زائد خود را با بالاترین کیفیت و بدون سوختگی و جای زخم انجام دهید.

از شما زیباجویان گرامی خواهشمندیم دقایقی تا انتهای مطلب زیر ما را همراهی کنید.

علل سوختگی ناشی از لیزر موهای زائد

امروزه بیشتر مردم اقدام به لیزر موهای زائد خود می کنند که این درمان در برخی از موارد، موجب ایجاد سوختگی در بدن آنها می شود.
در این موارد نیز لزوم یافتن روش های مؤثر برای درمان سوختگی ناشی از لیزر موهای زائد بیش از پیش آشکار می شود.

علل سوختگی ناشی از لیزر موهای زائد | کلینیک ارکید
انجام لیزر توسط فرد باتجربه در کلینیک ارکید

شایع ترین دلایل سوختگی ناشی از لیزر موهای زائد را می توان به شرح زیر دانست:

انجام لیزر توسط افراد ناشی و بی تجربه

در برخی موارد ممکن است عمل لیزر توسط اپراتورهایی انجام شود که تجربه و مهارت کافی برای لیزر را ندارند.
این در حالی است که حذف موهای زائد با لیزر از طریق گرم کردن فولیکول های مو انجام می شود. لذا در این میان اگر تکنسین، اطلاعات و تجربه کافی در انجام این کار نداشته باشد امکان دارد شخص دچار سوختگی شود.

انجام لیزر به شیوه نادرست

یکی از مهم ترین دلایل سوختگی ناشی از لیزر، استفاده از روش غیر اصولی و نادرست انجام لیزر است.
در مواقعی ممکن است اشعه لیزر با پوست فرد به مدت طولانی تماس داشته باشد. همین امر نیز سبب ایجاد زخم و سوختگی در بدن او می شود.
توجه داشته باشید که برای انجام لیزر، از ژل خنک کننده پوست استفاده می شود. به صورتی که برای انجام درست لیزر باید تمام سطح پوست زیباجو به این ژل آغشته شود. لذا اگر این ژل روی بدن فرد، خشک شود احتمال سوختگی بدن زیباجو افزایش می یابد.

نامناسب بودن دستگاه لیزر

یکی دیگر از مواردی که موجب سوختگی بعد از لیزر شده و افراد را به یافتن شیوه درمان سوختگی ناشی از لیزر موهای زائد ترغیب می کند، استفاده از دستگاه لیزر نامتناسب و بی کیفیت است.
همانطور که می دانید انواع دستگاه لیزر با توجه به نوع و رنگ پوست افراد، توسط شرکت های مختلفی تولید و روانه بازار مصرف شده اند. از این رو دستگاهی که برای انجام لیزر استفاده می شود باید با توجه به نوع و رنگ پوست زیباجو انتخاب شود تا هیچگونه آسیبی به پوست وی وارد نشود.

علائم سوختگی پوست ناشی از لیزر موهای زائد

سوختگی ناشی از لیزر، علائم و نشانه های مختلفی دارد. از مهم ترین این علائم می توان التهاب، تورم و تغییر رنگ محل سوختگی را نام برد.
معمولاً سوختگی ناشی از لیزر در همان ساعات نخستین، خود را نشان می دهد. این سوختگی ها ابتدا به شکل تاول های پوستی قرمز رنگ یا متورم ظاهر شده و به مرور زمان روی پوست شدیدتر می شوند. لذا چنانچه درمان سوختگی ناشی از لیزر موهای زائد به موقع انجام نشود لایه ای از سوختگی به صورت دائمی روی پوست باقی خواهد ماند.
در صورتی که امکان ارجاع به پزشک متخصص را ندارید می توانید اطلاعاتی مانند وسعت محل سوختگی و میزان درگیری عمق لایه های پوستی را با پزشک متخصص در میان گذاشته و مطابق دستورات تجویز شده، محل سوختگی بعد از لیزر را درمان کنید.
ناگفته نماند که در صورت مواجه شدن با علائم زیر، باید به سوختگی پوست خود شک نمایید:

1.  ایجاد حالت پوسته پوسته
  2.  تیره شدن پوست
  3.  تغییر رنگ پوست به رنگ سفید

نحوه درمان سوختگی ناشی از لیزر موهای زائد

نحوه درمان سوختگی حاصل از لیزر، به شدت و میزان آسیبی که به پوست وارد شده است بستگی دارد.
اما در حالت کلی، در درمان سوختگی ناشی از لیزر باید از ترمیم کننده های پوستی و آنتی بیوتیک ها به صورت همزمان استفاده کنید.
در مواردی که پوست فرد تاول زده و یا لایه های زیرین پوست نیز درگیر شده اند، طبق صلاح دید پزشک متخصص می توانید از پانسمان مرطوب استفاده کنید.
لازم به ذکر است سوختگی ناشی از لیزر موهای زائد در دو دسته سوختگی درجه اول و سوختگی درجه دوم قرار می گیرد.

سوختگی درجه اول

در سوختگی درجه اول، اپیدرم پوست درگیر شده و این ناحیه، دردناک و قرمز رنگ می شود.
این نوع از سوختگی با علائمی مانند تورم، خارش و تغییر رنگ موقت پوست، خود را نشان می دهد.

درمان سوختگی درجه اول

برای درمان سوختگی ناشی از لیزر موهای زائد در سوختگی درجه اول، استفاده از مایعات خوراکی، کرم ها و پمادهای موضعی مانند اریترومایسین، تتراسایکلین، نئومایسین و غیره توصیه می شود.
چنانچه درد و التهاب زیادی دارید می توانید از قرص های استامینوفن یا ناپروکسن نیز استفاده کنید.
توصیه می شود پس از سوختگی، ناحیه مورد نظر را با استفاده از کمپرس یخ، خنک کنید.
حتماً از پوست در برابر آفتاب، محافظت نمایید.

سوختگی درجه دوم

در سوختگی درجه دوم، لایه درم پوست درگیر می شود و تاول های حاوی پروتئین در محل سوختگی قابل مشاهده هستند.
گفتنی است که احتمال ایجاد جای زخم یا اسکار در سوختگی درجه دوم وجود دارد.
به خاطر داشته باشید که در موارد زیر باید برای بررسی بیشتر و درمان سوختگی، از خدمات مراکز درمانی استفاده کنید:

1.  سوختگی بیکینی، مقعدی و یا مفاصل بزرگ
  2.  سوختگی درجه دو با وسعت بیشتر
  3.  سوختگی درجه 3
درمان سوختگی ناشی از لیزر موهای زائد | کلینیک ارکید
نحوه درمان سوختگی ناشی از لیزر موی زائد

پیشنهاد ویژه ما

کلینیک تخصصی ارکید، لیزر موهای زائد بدن را با استفاده از تجهیزات و دستگاه های مدرن و توسط تکنسین های مجرب انجام می دهد. از این رو با استفاده از خدمات این کلینیک تخصصی زیبایی، خیال شما از بابت این که با سوختگی و جای زخم پس از لیزر مواجه نخواهید شد، راحت خواهد بود.
اما اگر به هر دلیلی با این آسیب مواجه شدید می توانید با مشاورین کلینیک ارکید در مورد روش های درمان سوختگی ناشی از لیزر موهای زائد مشورت کنید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد لیزر موهای زائد، کافی است از طریق پل های ارتباطی با مشاورین ما در ارتباط باشید.
همچنین جهت اطلاع از پاسخ قیمت هر جلسه لیزر موهای زائد کل بدن چقدر است؟ می توانید محتوای مربوطه را مطالعه کنید.

چت در واتساپ WhatsAPP