درمان موهای زیر پوستی بعد از لیزر | کلینیک ارکید

بهترین کلینیک درمان موهای زیرپوستی

چگونگی درمان موهای زیر پوستی بعد از لیزر

درمان موهای زیر پوستی بعد از لیزر به دغدغه بزرگ اغلب افرادی که لیزر کرده اند تبدیل شده است. لیزر موهای زائد به عنوان یکی از شیوه های رفع این موها مورد استفاده قرار می گیرد.
با این شیوه درمانی، فرد می تواند برای همیشه از شر موهای زائد خلاص شود. اما برخی از افراد پس از لیزر درمانی، متوجه وجود موهای زیر پوستی در نواحی مختلف بدن خود می شوند. در این زمان یافتن راه حل مناسب برای خلاص شدن از شر این موها، به نگرانی بیشتر زیباجویان تبدیل می گردد.

موهای زیر پوستی بعد از لیزر، به دلایل مختلف به وجود می آیند. لذا کسب اطلاعات لازم در این زمینه به شما در انتخاب شیوه مناسب برای رفع آنها کمک خواهد کرد.

لطفا چند دقیقه ای از وقت خود را برای مطالعه این مطلب به ما بسپارید.

منظور از موهای زیر پوستی چیست؟

وجود موهای زیرپوستی از رایج‌ترین اختلالات پوستی در افراد مختلف به شمار می آیند. معمولاً می توان این نوع از موها را در انواع گروه های سنی مشاهده کرد.
این موها غالباً به شکل برآمدگی های قرمز و کوچک در زیر پوست ظاهر می گردند. در برخی از موارد نیز قسمت تیره رنگ و بسیار کوچکی در زیر این برآمدگی ها قابل مشاهده هستند.

این برجستگی ها در کنار رنگ متفاوت پوست، سطح پوست را دچار خارش کرده و منجر به ایجاد درد می شوند. در برخی موارد نیز پوست این نواحی شل شده و افتاده دیده می شود.

اگر این موها به واسطه لیزر ایجاد شوند باید از روش مناسب درمان موهای زیر پوستی بعد از لیزر استفاده شود.

منظور از موهای زیر پوستی چیست؟ | کلینیک ارکید
بهترین مرکز درمان برای موهای زیر پوستی | کلینیک ارکید

موهای زائد زیر پوستی چگونه به وجود می آیند؟

اینکه موهای زیر پوستی بعد از لیزر چگونه به وجود می آیند و علت زیر پوستی شدن مو بعد از لیزر دقیقاً چیست؟ به یکی از سؤالات پر تکرار زیباجویان تبدیل شده است. در پاسخ باید گفت، موهای زیر پوستی زمانی به وجود می آیند که سر تیز موها به سمت عقب برگردند. تغییر سمت رشد مو موجب می شود تا فولیکول ها رشد خود را به سمت پهلو ادامه دهند. البته هنگام مشاهده موهای زیر پوستی نباید نگران شوید. چرا که این موها اصلاً خطرناک نیستند.

شما می توانید این موها را در زیر پوست خود مشاهده کنید. در مواردی نیز این موها به شکل برجسته و با رنگ صورتی یا قرمز در نواحی مختلف بدن رشد می نمایند.

علائم و نشانه های رشد موی زیر پوستی کدامند؟

با وجود مشخص بودن ظاهر زیرپوستی شدن مو بعد از لیزر، به منظور شناخت این موها بهتر است با علائم آنها آشنا شوید. مهم ترین علائم وجود موهای زیر پوستی عبارتند از:

1. مهم ترین نشانه وجود موهای زیر پوستی، ایجاد حساسیت و خارش در محل رشد این موها می باشد.
  2. موهای زیر پوستی، در زیر سطح پوست رشد می کنند.
  3. به همین علت ممکن است پوست فرد، واکنش های التهابی از خود بروز دهد.
  4. از مهم ترین واکنش های التهابی پوست می توان به برجستگی های قرمز یا صورتی در این نواحی اشاره کرد.
  5. مشاهده جوش های قرمز و خشک در ناحیه مورد نظر، از دیگر علائم ایجاد موهای زیر پوستی است.

هنگام مشاهده این علائم، بهتر است با پزشک معالج خود مشورت کنید. این پزشکان بهترین درمان موهای زیر پوستی بعد از لیزر را به شما معرفی خواهند کرد.

موهای زیر پوستی، بیشتر در کدام نواحی بدن رشد می کنند؟

هر قسمتی از بدن که در آن موهای زائد رشد می کند مستعد رشد موهای زیر پوستی است. از این رو رشد موهای زیرپوستی در نقاط مختلف بدن، اجتناب ناپذیر خواهد بود. اما به طور کلی، ایجاد موهای زیر پوستی در نقاط زیر متداول تر است:

1. صورت
  2. گردن
  3. بیکینی
  4. ساق پا
  5. ران
  6. زیر بغل
  7. ساعد

علت ایجاد موهای زیر پوستی چیست؟

معمولاً موهای زائد به شکل طبیعی ایجاد نمی شوند. بلکه تأثیرات محیطی و اقدامات بیرونی هستند که موجب می شوند موهای زائد نتوانند به درستی رشد کنند.
در این میان نیز عوامل متعددی دست به دست هم می دهند تا موهای زائد به صورت زیر پوستی رشد نمایند.

یکی از دلایل ایجاد موهای زیر پوستی، لیزر موهای زائد است. با مشاهده موهای زیر پوستی پس از لیزر، بهتر است با کارشناسان کلینیک زیبایی مشورت کنید.
این افراد به شما برای انتخاب بهترین درمان موهای زیر پوستی بعد از لیزر کمک خواهند کرد.

به جز لیزر، عوامل دیگری نیز در تشکیل این موها نقش دارند. از عوامل مهم در ایجاد موهای زیر پوستی می توان موارد زیر را نام برد:

اپیلاسیون نادرست موهای زائد

اپیلاسیون به عنوان یکی از شیوه های از بین بردن موهای زائد، شناخته شده است.
با کمک این روش، موها از ریشه خود خارج می شوند. خارج شدن موها از ریشه، شما را برای مدت طولانی تر از شر موهای زائد خلاص می کند.
با این حال موهایی که مجدداً رشد می کنند، از ضخامت کمتری برخوردار هستند. از این رو موهای زائد هنگام رشد نمی توانند پوست را پاره کرده و از آن خارج شوند. همین امر موجب می شود تا مو در زیر پوست رشد کرده و التهاب کند.

چگونگی درمان موهای زیر پوستی بعد از لیزر | کلینیک ارکید
از بین بردن موهای زیر پوستی پس از لیزر

لایه برداری نامناسب پوست

لایه رویی پوست بدن، شامل سلول های مرده می باشد. این لایه طی حمام کردن و شستن، برداشته شده و پوست جدید جایگزین آن می شود.
پوست تازه، نرم تر بوده و موی زائد به راحتی سطح آن را شکافته و خارج می گردد. اما اگر به درستی پوست خود را لایه برداری نکنید، موهای زائد نمی توانند از سطح پوست خارج شوند.

انجام لیزر موهای زیر پوستی چگونه مانع رشد این موها می شود؟

یکی از شیوه های درمان موهای زیر پوستی بعد از لیزر استفاده مجدد از لیزر درمانی است. اشعه لیزر بر روی لایه مشخصی از پوست تابیده و فولیکول های آن را نابود می کند. در هر جلسه لیزر درمانی، تعدادی از فولیکول ها نابود شده و به تعدادی از آنها، آسیب نمی رسد.
بنابراین تا جلسه بعدی لیزر، شما متوجه کاهش میزان موهای زائد خود خواهید شد.

در مقابل، موهایی که در مجاورت لیزر آسیب ندیده اند به رشد عادی خود ادامه می دهند. لازم به ذکر است که لیزر موهای زائد، شرایط لازم را برای رشد موهای زیر پوستی فراهم نمی کند.
از این رو افراد می توانند برای خلاص شدن از شر موهای زیر پوستی خود، از لیزر درمانی استفاده کنند. گفتنی است که لیزر موهای زیر پوستی نیز همانند سایر لیزر موهای زائد، به 8 جلسه لیزر درمانی نیاز دارد.

کلام پایانی

کلینیک ارکید، تخصصی ترین کلینیک برای لیزر موهای زائد می باشد. تکنسین های کلینیک ارکید برای درمان مؤثر موهای زیر پوستی از دستگاه های دایود و الکساندرایت استفاده می کنند.
شما می توانید برای درمان موهای زیر پوستی بعد از لیزر از خدمات کلینیک استفاده نمایید.
می توانید برای رزرو وقت قبلی جهت لیزر موهای زیر پوستی و یا مشاوره با کارشناسان ما، از طریق پل های ارتباطی درج شده اقدام کنید.

چت در واتساپ WhatsAPP